CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 25, 2011

kegagalan membawa kejayaan ~

" gagal sekali bukan bermaksud gagal untuk selama-lamanya "

quote ni akan selalu kedengaran oleh sesiapa (yang boleh dianggap sebagai pemberi semangat) ketika kita jatuh tersungkur dek gagal mendapat atau meraih sesuatu yang amat antonim dengan kegagalan. maka ketika itu, kita akan berharap sangat kewujudan pemberi semangat berada di sekeliling kita. terima kasih buat semua yang sentiasa mendorong..

tadi attend wacana cintakan agama, negara dan bangsa by Dr. Ir. Sahol Hamid (vice canselor UiTM)..from previous experience of this kind of talk, it's quite boring..but tonight, it's totally different..i love the way how he explained all those contents..and the thing i like most is when he talked about history and HIS story..history of our beloved country Malaysia and HIS story about his life..who knows, people who is standing on the top right now have gone through a tough situation. he have to sacrifice his life to 8 beloved siblings and lovely mom..he worked at early age of 8..(salute ~)

terus teringat pada adik-adik di rumah..mungkin aku tak sesukar keadaan beliau..dimana memaksa aku untuk bekerja dan menyara adik-adik..tapi ia cukup terkesan di ati kecilku ini untuk berkhidmat kepada adik-adik dan ibu bapa..kerana mereka adalah pengarang jantung hatiku..mungkin kalian akan beranggapan itu hanya cakap biasa yang akan dilontarkan bagi mereka yang akan menamatkan pengajian dan akan bekerja..


"biasa la tu, u tak kawen lagi...mestila keluarga diutamakan..cube u dah kawen, mesti u da tak layan family u kan?"

aku memang akan terasa ringan tangan untuk melempang mereka yang berkata begitu..tapi honestly, aku tak terfikir untuk kawen..bukan aku menolak sunnah Rasul Tercinta Muhammad s.a.w, tapi aku rasa tidak mampu untuk itu..ia bukan lah 1 beban, tetapi komitmen itu amat sukar bagi aku hadapi..ditambah pula dengan beberapa sebab yang sedkit menggagalkan aku untuk berfikir ke arah itu, maka ia memang agak sukar untuk dilaksanakan..betol orang cakap i'll cross the bridge when i come to it, but there is bridge here..huhu..insyaAllah, i believed that we don’t need to rush things, if some things are bound to happen, it will happen…in the right time, with the right person and with the best reason..right??

setelah banyak kali tumpas di medan kehidupan, dan beberapa kali ke puncak kegemilangan plot kehidupan aku makin berpola..kelihatan di awal usia lebih banyak rona roni warna warni dan disulami hitam kelam benang-benang kepahitan. dimana kejayaan yang diperolehi umpama satu benda normal..walhal ia adalah paranormal..haha..bukan semua berjaya macam aku..namun, aku tetap meneruskan kehidupan ini dengan caraku sendiri..masih berusaha mengecat kehidupan ini dengan lebih banyak tone yang ceria..seceria aku yang dilihat ramai..

aku akan berusaha untuk mendapatkan apa yang aku inginkan dalam hidup dan berharap kalian yang sering berada di sekeliling untuk menyaport (gile rojak) aku sampai ke puncak..amin ya rabal alamin ~

[unexpected] : happy birthday to my cutest younger sister..good luck in UPSR..love you ~

0 Critique(s):

Post a Comment