CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, July 25, 2011

patah tumbuh hilang berganti ~

benar, ranting yang patah akan diganti dengan pucuk yang baru..kuku yang dipotong, akan tumbuh semula..begitu juga kepala yang botak, pasti akan ditumbuhi rambut..itu memang mutlak..kerana ia benda hidup..selagi kau bernyawa, pasti itu terjadi..selagi pohon itu tumbuh hidup segar pasti berganti pucuk mudanya..

namun jika hilang handphone mahupun kereta apakah ia akan berganti?tidak!! selagi tidak ada usaha untuk mendapatkan yang baru bukan?bagaimanakah untuk mendapat sesuatu yang baru??adakah kereta itu akan tumbuh dan berganti seperti pucuk muda??harus ada usaha beserta pengorbanan di situ..tidak kira pengorbanan besar mahupun kecil..ia harus bermula dari kita..di mana kita yang akan menjadikan ia realiti..itu yang pasti..

seperti lebah, mereka menghasilkan madu yang banyak tetapi dicuri oleh manusia..tapi, adakah lebah-lebah menghasilkan madu??kenapa perlu berusaha menghasilkannya??senang je, sebab madu itu bukan benda hidup..jadi jika kehilangan, berusahalah untuk menggantikannya segera..

[unexpected] : jom jadi BEE ~

0 Critique(s):

Post a Comment