CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 31, 2011

determinations ~

"when you have your determination you can reach your destination" .
memang buleih pakai benda ni..memang masuk akai la..itu adalah kata-kata semangat bagi yang lemah semangat untuk meneruskan apa yang dicita-citakan..bukan nak cakap orang yang lemah semangat (macam aku) ja yang buleih pakai ayat ni..tapi semua orang buleih..

macam dulu-dulu, aku seorang yang gemar memuntahkan isi kandungan perut bila perjalan melebihi 2 marhalah..tapi bukannya selalu, sentiasa je la..sampaikan papa aku pon bising..tiap kali nak termun, mesti aku port baik je belakang dia..hasilnya, habisla baju dia..huhu

tapi hari tu, aku dalam perjalanan lebih dari 6 marhalah tambahan pulak naek bus sorang-sorang, confirm la aku pon nak termun..tapi sebab aku dok keep repeat "kalo hang muntah, hang tak sayang mama"..maka sampai sudah aku tak muntah..dia bukan sebok dok wirid, tapi sebok dok ulang ayat tu..kuatnya kuasa seorang ibu di situ..

pastu bila time blaja dulu, aku akan jalan-jalan naek bukit saing ngan member aku..tapi memang jenis yang berjalan laju (kalut sebenarnya)..so sape-sape yang berjalan lebih awai dari aku, akan ku potong..sebab dalam hati aku dok cakap "kalo hang boleh potong dia, hang akan dapat 3 pointer" haha..tersangat tahyulkan?tapi tu sekejap je..sebab bila kita telah dikurniakan apa yang kita inginkan dari Allah, kita akan cepat lupa dan menjadi tidak sedar diri (padan muka aku!)..ni la orang panggil kufur nikmat yang diberi percuma..huhu..(insaflah budak!)

sepatutnya bila kita dah dapat apa yang kita nak, perkara pertama adalah panjatkan kesyukuran kepadaNYA..kerana segalanya datang darinya..bukan kita..segala apa yang kita nikmati selama ini adalah anugerah dariNYA..








[unexpected] : jam 11 ada interview..wish me luck!!



0 Critique(s):

Post a Comment