CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, June 30, 2012

periuk nasi ~

biasanya orang akan faham periuk nasi adalah sumber rezeki atau mata pencarian..tapi hari sempena sambutan Nisfu Syaaban yang akan menjelma dalam semalam dua, kita ubah sikit cerita periuk nasi kita..

periuk nasi akan sempurna jika adanya 'body' dan 'lid' dalam satu masa yang sama kan?huhu..setiap 'body' ada 'lid'nya tersendiri..mungkin kita boleh pinjam 'lid' periuk lain, tapi ia pasti akan kelihatan 'awkward'..kerana ketidak sesuaianya..huhu..kadang-kadang, kita mungkin akan terjumpa 'lid' lain untuk dipasangkan dengan 'body' itu, tapi itu hanyalah sementara kerana pasti kita akan berusaha mendapatkan 'lid'nya yang sebenar, kan?

sama seperti kita, makhluk Allah di bumi ini, pasti mempunyai pasangannya masing-masing yang telah ditetap dan dijanjikanNya..jadi, janganlah risau, sasau, gundah, gulana jika anda belum menjumpai 'body' mahupun 'lid' anda..kerana ia pasti ada..cuma siapa,tempat, waktu, masa dan ketikanya adalah Rahsia Allah yang tidak pernah dibocorkan..jadi sabarlah menanti, sayang..masanya akan tiba..insyaALLAH.
" Part of Allah's plan, is to for us to enjoy this world, and to remember that the other world is better " - Mufti Ismail Menk .
 
[unexpected] :  mohon ketenangan hati berpanjangan, amin ~

0 Critique(s):

Post a Comment