CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 13, 2012

hujan ais ~

mungkin bagi sesetengah orang, ini perkara biasa..tapi bagi kami adik beradik ini adalah pengalaman pertama kami..di usia 26 tahun barulah saya mampu melihat sendiri keagungan kuasa Illahi..jika sebelum ini hanya mampu mendengar dari mulut-mulut mereka yang pernah melalui pengalaman ini..

petang Rabu itu, saya tidak membantu mama di dapur..kepenatan pulang berkerja belum hilang sepenuhnya..tetapi mampu terpacak di kaca televisyen..setiap kali laungan mama dari dapur saya sahut dengan nada keras..kerana suara hujan diluar luar biasa kasarnya..saya mendapatkan mama..
"ada orang baling batu pada tingkap rumah ke?"
saya amati bunyi pada tingkap yang hampir pecah itu..tak logik..siapa yang buat khianat?saya lajukan langkah menuju ke ruang tamu..melewati papa yang sedang berehat..pintu dikuak deras..saya seolah-olah kanak-kanak berusia 6 tahun..melambai-lambai dan melompat-lompat..memanggil adik saya yang berusia 15 tahun untuk sertai saya..
" tengok ni, hujan ais la.."
saya berlari ke dapur mendapatkan mama..dengan nafas tercungap-cungap tanpa menhiraukan penat yang belum hilang saya sampaikan berita kepada mama..saya fikir hanya saya yang terlebih teruja..rupanya, mama siap menghulurkan cawan kuning untuk saya kutip ais..memang saya tersangatlah teruja..ini pertama kali berlaku di depan mata..


adik bongsu saya menyertai saya mengutip ais yang jatuh dari langit..subhanallah..allahuakbar..besarnya kuasa Allah swt..berkat langit ramadhan..

[unexpected] : masih menunggu jawapan jauh di sana..jika itu milikku, tetap jua akan aku milikki..amin ~

0 Critique(s):

Post a Comment