CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, April 21, 2011

solat itu tiang agama~

rutin harian bila ak dirumah ialah mengambil Pn.Mama pulang dari kerja..bukan Pn.Mama tidak boleh memandu, tetapi sebagai seorang anak, aku rasa itu perkara yang paling senang untuk menghargai Pn.Mama yang telah bekerja seharian..

memandangkan esok adalah hari jumaat, maka kami ke Perabutku untuk mengambil duit jualan. aku parkir seperti biasa..

pakcik : opssss!!berhenti..hampir terlanggar benteng (actually it is a kerb or some people called it divider)

aku seraya memberhentikan kenderaanku..Pn.Mama mendapatkan penjaga kedai..pakcik tadi datang menghampiriku..aku menurunkan skrin tingkap kereta..

pakcik : bahaya lah awak memandu..sepatutnya orang muda kena berhati-hati..nasib baik saya ada..kalau tak, mesti dah langgar..
saya : itu lah..tak perasan tadi..
pakcik : awak dah sembahyang asar belum??
saya : dah, pakcik..
pakcik : bagus-bagus

pakcik itu bergegas menaiki bas sebaik sahaja bas berhenti..

saya : mama, pakcik tadi datang borak..
mama : pakcik tu tak siuman, tapi dia baik..
saya : terdiam -,-



[nexpected] : orang tak siuman pun tahu sembahayang itu penting ~

0 Critique(s):

Post a Comment