CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 18, 2011

yang indah itu bersifat sementara ~

ya benar, yang indah itu memang bersifat sementara..dalam gembira mndapat gred yang bagus dalam exam, belum menjanjikan kegembiraan untuk mendapat tempat di universiti yang dikehendaki..maka tindakan bijak adalah mengambil mana-mana peluang yang muncul di depan mata..bak harimau yang kelaparan menerkam apa saja yang melintasi di hadapannya, bukan??haha..(ntah dari mana datangnya pepatah yang patah itu)

sepertinya sudah agak lama tidak memandu pulang ke kampung..kali terakhir pada december 2010..dan terbaru beberapa hari lalu..hmmm melepasi tol kedua terakhir (tol gombak) perasaan mahu berteriak dan syukur ke hadrat Illahi atas kurniaan yang bagi kami sangat berharga..ataupun, aku je yang bru noticed tu sume..hmm..tapi tidak mengapa..sekalaung terima kasih untuk mana-mana pihak yang telah berusaha menyediakan kemudahan street lights kepada kami..TERIMA KASIH yang tidak terhingga..

aku tidak putus-putus memuji tindakan tersebut..tapi langsung tidak disokong mahupun bantah oleh pihak Pn.Mama dan En.Papa..hmm barangkali mereka kurang setuju dengan tindakan terover excited aku..tapi tak mengapa..aku tetap merasa dihargai..huhu..melewati jalan yang dikelilingi lampu-lampu menyebabkab aku lebih rasa selamat..trafik pon tidak sehectic hari raya..huhu..maka dengan santainya meneruskan perjalanan.

tidak sampai 40 km, keindahan yang aku kagumi tadi lenyap begitu sahaja..mulut aku tidak henti-henti bertanya.."papa, ni kan still negeri selangor??" aku sesungguhnya masih tidak berpuas hati..papa sekadar "mungkin masih dalam proses pembikinan"..aku mengeluh panjang..sekadar berfikiran positif menerima segalanya dengan redha.

menyelusuri jalan yang tidak lagi berlampu..hanya bertemankan lampu kenderaan sendiri dan lampu kenderaan orang laen..hmm..it's occay back to reality..you have to face this situation..dari jauh kelihatan sangat banyak lampu merah (lampu belakang+lampu brek)..wow..banyaknya kereta yang menuju ke arah yang sama seperti kami..biasalah, weekend..semua mahu pulang ke kampung..agak lama kami bersesak-sesak.

ku sangkakan traffic jam dek banyaknya kenderaan tetapi jalan yang double lane terpaksa menjadi single lane..patutlah jam, baiki jalan rupanya..diapit oleh treller panjang lebih menakutkan kami..Ya ALLAH, ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari..bukan sahaja kerja pembaikan yang dijalankan..tetapi kami lihat kemalangan yang sememangnya meragutnya..sebuah kereta terpelosok di bawah treller..aku sedikit terkilan.

benar, kerja pembaikan itu dijalankan dan telah diletakkan papan tanda..tetapi jika situasinya di waktu malam, ditambah pula dengan tiada kemudahan LAMPU JALAN, keadaan JALAN ROSAK, memang perkakr yang tidak diingin pasti berlaku..abaikan faktor hujan (kerana itu hanya penyebab kepada sesuatu kejadian)..



[unexpected] : semoga keluarga mangsa kemalangan tabah menerima segalanya.

0 Critique(s):

Post a Comment