CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 7, 2011

become STRONGER, women ~

wanna be a strong woman or woman of strength?? thank ALLAH for give me an opportunity to feel this kind of feelings..i do appreciate all the precious moments in my life..aku sejujurnya bersyukur masih diberikan kesempatan untuk merasa peritnya hidup setelah lama menelan manis kehidupan. sekurang-kurangnya dapat kubezakan antara dua rasa itu, manis dan perit..terima kasih Ya ALLAH atas nikmat dan kurniaan itu..actually this post is dedicated to one of my not so called friend (i know you love pink) yang mungkin belum pulih sepenuhnya dari keretakan hati..and at the same time to remind myself (menjadi lebih kuat untuk mengharungi hidup)..semoga saudari cekal dan tabah menempuhi dugaan ALLAH kepada umatNya..walau apa pun yang terjadi, terima segalanya dengan tabah dan hati terbuka. setiap kejadian ada hikmahnya..semoga kita dikurniakan akal yang waras, iman yang teguh dan berada dlam lingkungan mereka yang membantu dan mendorong..alhamdulillah =) thanks to family and friends ~


" wahai hati, apabila engkau memandang segalanya dari ALLAH yang mempercepatkan segalanya, yang menimpakan ujian, yang menyebabkan sakitnya hatimu, yang membuat keinginanmu terhalang, pastinya damailah hatimu kerana masakan ALLAH sengaja mentadbirkan segala-galanya dengan sia-sia, bukan ALLAH tidak tahu betapa deritanya hidupmu, pecahnya hatimu, luluhnya jiwamu. tetapi mungkin itulah yang DIA mahu, kerana DIA tahu, hati yang sebegini lebih lunak dan lebih mudah untuk dekat denganNYA "



Wanita ibarat epal, jgn rendahkan dirimu ke tanah semata-mata untuk dipetik. Engkau ditakdirkan berada diatas krn hanya lelaki yang betul-betul layak dan berani sahaja dapat menggapai epal yang berada dipuncak itu.Seandainya engkau tidak dipetik didunia ini,mungkin jodohmu menanti di syurga sana. berdoalah. nescaya DIA memperkenankannya.




"a woman has strengths that amaze men. she can handle trouble and carry heavy burdens. she holds happiness, love and opinions. she smiles when she feels like screaming. she sings when she feels like crying. she cries when she is happy and laugh when she is afraid. her love is unconditional! there is only one thing wrong with her, she sometimes forgets that she is very worth. " - dedicated to you..yes!it's you!




[ unexpected ] : doaku buatmu dari kejauhan. amin ya rabbal alamin ~

1 Critique(s):

enesea ~

im maybe not good enough to be your friend, but i hope it would help you..insyaALLAH ~

Post a Comment