CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, March 1, 2011

sesungguhnya aku ~

Memohon kekuatan yang utuh..ternyata aku masih tidak mampu..ternyata masih sayang dan cinta itu masih ada..

Tuhanku,
Seandainya telah Kau Takdirkan dia milikku,
tercipta buatku,
dekatkanlah hatinya dengan hatinku,
tetapkanlah kemesraan antara kami,
agar kebahagian ini kekal abadi,
dan Tuhanku...
seiringkanlah kami mengharungi hidup luas ini 
ke tepian yang sejahtera.

tetapi...
Tuhanku yang Maha Pengasih,
seandainya telah Kau takdirkan dia bukan milikku,
bawalah dia jauh dari pandanganku,
luput dari ingatanku,
dan peliharakanlah aku daripada kecewa,
serta...Tuhanku yang maha mengerti,
berilah aku kekuatan
melontar bayangannya ke dada langit
hilang bersama senja merah dan gelap pekat awan,
agar aku bisa bahagia walau tanpa dirinya,
dan Tuhanku yang Maha Pencipta,
gantilah yang telah hilang,
tumbuhkanlah kembali yang telah patah,
meskipun tidak sama dengan dirinya,
biar sekuat mana pun aku menyintai dirinya,
aku pohon agar Tuhanku,
melenyapkan perasaan ini,
sekiranya dia ditakdirkan bukan milikku,
kupohon dan kurayu padaMu yang Satu,
hapuskanlah perasaan ini.

tetapi...
sekiranya dia ditakdirkan untukku, tercipta buatku,
ku pohon agar takdir memperkuatkan kasihku padanya...
memperkuatkan cintanya, sebagaimana aku mencintainya...
selagi tidak melebihi kasihku pada-Mu...
Sesungguhnya, Engkau Maha Pengasih lagi
Maha Penyayang dan Mengetahui segalanya...
Aku rebah dalam kudusMu..
Amin ya rabbal alamin....

[unexpected] : kamu lebih terseksa..sorry =(..saket sekali besar impaknya berbanding saket berkali-kali (menjadi lebih kuat)..

0 Critique(s):

Post a Comment